Tuesday, September 04, 2012

Tak jawab dosa,kalau jawab sayang

Assalamualaikum :)

ok.ok.ok before apa-apa, saya mau minta maaf dengan Maria Elena sebab curi trademark dia di atas sana. sorry :)

Previous entry pasal raya saya kan. So kali ni dengan penuh semangat di dada mau cerita sikit kegiatan saya masa beraya di Tenom dan balik kampung saya, Keningau :)

Masa sampai di Tenom tu hewhewhew jantung kalau boleh bersuara confirm dia jerit-jerit. Tahap gugup tu masih ada walaupun sudah 3 kali datang sana. (hahaha! cerita macam dah berpuluh kali datang) Segan dan takut dengan abah inchik bf memang sentiasa ada. Lagipun haku tak bertudung. *maaf ye bakal abah.Soon abah soon :) *

Kalau ikut plan saya dengan incik boyfie *boyfie la sangat* lepas solat jumaat tu dia hantar balik keningau dan boleh jumpa puan mummy kejap. Tapi bakal emak cakap "wahai nurul iman rasyidah!kita memercik dulu.Bakal abah mau buat ayam percik" dan aku rasa bersalah sebab aku takut puan besar (auntie) marah. Dia tak bagi stay lelama rumah inchik bf walaupun ada makcik thebeybeh bersama tapi bakal emak insist pula saya stay. Siap cakap lagi malam karang bakal emak dan inchik bf hantar balik keningau. So, saya call Puan besar untuk minta permission dia stay di rumah inchik bf smpai malam. Lepas tu malam tu juga balik keningau. Puan besar cakap "Baaaaahhhhh" *panjangkan. cam nak tak nak jew bagi*

Saya selit sikit gambar masa di Tenom ye :))

Bakal emak lebih putih dari saya T_T

Sebelum sesi bergambar di atas. saya ikut adik inchik bf beraya di rumah member sekolah. weiweiwei..

Kamu kenal yang bertudung? kenal?

Nama dia Dania :) 
Malam itu jam 10.30pm saya sampai di Keningau. Nasib baik Nenek belum tidur, kalau tidak *selesaikan sendiri cara mau masuk rumah* Esok pagi main dengan sepupu yang sangat nakal. Tengok ni :

Tertonggeng main PSP.
Dia main angry birds. Bila dia kalah dia panggil daddy atau mummy dia suruh main untuk dia tapi kalau babi tu tinggal seekor dia rebut seja. Dia suruh saya main untuk dia " Auntie!auntie!" lelaju saya tepis panggilan itu "Kakaklah!" *Sepupu kot!* "Selalu auntie dia yang babysit dia.Sebab tu semua pun dia panggil auntie" mummy dia bagitau saya dan saya gelak kejap then sambung main game untuk si amanda ni. *muka fokus*

Adik dia lagi comel Joshua Glen nama diberi. Hah! yang ni lain gaya. Kita hulur tangan dan dan seja dia mau gigit. Saya tanpa membuang masa terpekik terlolong. Sebenarnta tidak gigit pun sebab saya laju tarik tangan. Action ja lebih. *mehmehmeh* :p

oh ya!

Nama saya bang rambo :p

Sekian :))

p/s : sila rasa annoying penggunaan bahasa saya (bakal emak & bakal abah)

4 comments:

Fadzmie said...

Siapa kunun yang bertudung tu? Mana saya kanal. Haha.

Yvonne Iman Felicianus said...

kau x knal?alalallala..

Gee said...

Betul.. saya pun x knal yg bertudung.. haha..
siok oh~ pgi rumah mentua~ Hehe

Yvonne Iman Felicianus said...

heheh x knal rupanya..xpa la kamu tgj ja gambar dia..

 
Iman's Blogger Template by Ipietoon Blogger Template